حالا که دانستیم شستن دستها یعنی همه سلامتی، چگونه دستهایمان را بشوییم؟

شستن دستها شامل هفت مرحله است که عبارتند از: شستن کف دست، پشت دست، بین انگشتان، پشت انگشتان، شست ها، نوک انگشتان و دور مچ.

در شکل زیر مراحل شستن دستها را می بینید:

 

 

فراموش نکنیم که زمان مناسب شستن دستها، دو دقیقه است.



تاريخ : چهارشنبه بیست و پنجم تیر 1393 | 2:57 بعد از ظهر | نویسنده : علیرضا دهاقین |
hhhhh

تاريخ : پنجشنبه پانزدهم خرداد 1393 | 5:18 بعد از ظهر | نویسنده : علیرضا دهاقین |
تاريخ : سه شنبه شانزدهم اردیبهشت 1393 | 4:59 بعد از ظهر | نویسنده : علیرضا دهاقین |


موضوع: دانلود کتاب مرجع ایمونولوژِی

واحد: ایمونولوژی، میکروب و انگل شناسی

مترجمین: دكتر مریم ایزد،دكتر زهره جدلی،كبری بامدادمهربانی

تعداد صفحات: 218

نوع فایل: pdf

توضیحات مترجم: با توجه به گسترش روز افزون دانش ایمونولوژی و نقش آن در بسیاری از بیما ر یها، نیاز مبرم به درك مباحث ایمونولوژی در بین دانشجویان گروه پزشكی و علوم پایه و همچنین پزشكانی كه با بیماری هایی مرتبط با سیستم ایمنی سروكار دارند،احساس می گردد. از این روی بر آن شدیم تا با ترجمه كتاب حاضر به گونه ای روان و قابل فهم، گامی هر چند كوچك دربرآوردن این نیاز برداریم.
مزیت كتاب حاضر كه ترجمه آخرین چاپ كتاب ایمونولوژی پزشكی با نگارش محققین بنامی چون « ایوان رویت » می باشد، این است كه علاوه بر پرداختن به مباحث پایه و بالینی ایمونولوژی به شكلی مبسوط، از حاشیه پردازی امتناع ورزیده و خواننده می تواند با صرف وقتی اندك، مطالب لازم را فرا گیرد


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه شانزدهم اردیبهشت 1393 | 4:55 بعد از ظهر | نویسنده : علیرضا دهاقین |

بااهداسلام

دوستان محترم لطفا ازاین پس جهت مشاهده مطالب به ادرس زیرمراجهه نمایید

sportdahagin.blogfa.com



تاريخ : پنجشنبه چهاردهم فروردین 1393 | 0:22 قبل از ظهر | نویسنده : علیرضا دهاقین |
4) توپ را در میانه بدن نگه دارید با توپ در میانه عرضی بدن بازی کنید تا حداکثر کنترل و دقت را دارا باشید.

5) زیر پایتان محکم باشد پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید تا محل اتکا شما محکم باشد پای راست را جلوتر از پای چپ قرار دهید

6) تصویر دست ها برای حداکثر کنترل توپ، انگشتانتان را در حالت فنجانی تصویر نگه دارید.

7) خارج بودن آرنج ها سر انگشتانتان را با آرنج ها در زاویه 90 درجه قرار دهید.

8) محکم کردن ارنج وقتی توپ وارد دست شما شد بازوان را از ارنج به سمت بالا و جلو بکشید.

9) نرم رها کردن توپ و دست در زمان تماس انگشتان را راحت نگه داشته حرکتی نرم در زمان آزاد کردن توپ ایجاد کنید.

10) شست ها پشت توپ شست ها را در زمان بازی با توپ در پشت آن قرار دهید.

 

ده كليد موفقيت يك پاسور

1) با مهاجمان خود صحبت کنید

2) آرام باشید

3) همه چیز را در نظر داشته باشید

4) با موفقیت سازگار شوید

5) با توجه به موقعیت بازی کنید نه سیستم

6) با توجه به فرد بازی کنید نه وضعیت

7) پاس بلند بدهید

8) بچرخید و با توپ رو به رو شوید

9) توپ قابل ضربه زدنی را پاس بدهید

10) به دنبال پاس دادن به موقعیت پوششی خود برگردید.

 

ده كليد موفقيت در ساعد

1) روی سرویس زن تمرکز کنید.

به محض پایان رفت و برگشت، روی موقعیت سرویس زن و حالت بدن او تمرکز کنید.

2) قبلا آماده باشید

وضیعت آماده به خود بگیرید بازوها جلو پاها منقبض، شانه ها پهن و چشم ها به سرویس زن باشد

3) با گام کوتاه حرکت کنید.

در حال حرکت روی توپ سرویس شده تمرکز کنید.گام های کوتاه بردارید تا همیشه در داشتن موقعیت تعادل به شما کمک کند.

4) بازو ها را بیرون و جلو خود نگه دارید.

بازوها را به جلو بدن و در ارتفاع کمر بکشید و از ان ها برای در خط سرویس بودن استفاده کنید.

5) قبل از زدن توپ توقف کنید.

سعی کنید قبل از زدن توپ از پاها با بازوها گاردی فراهم اورید.این گارد برای زدن توپ بسیار مفید است.

6) توپ را در خط میانی بدن بگیرید.

برای دقت و کنترل بیشتر توپ را در مرکز بدن دریافت کنید اگر مجبورید در یک طرف در یافت کنید شانه داخلی را به زاویه بازوی پشت توپ بیندازید.

7) گارد را محکم کنید.

بازو ها را مستقیم از مچ ها به سمت آرنج و به شانه ها نگه دارید.

8) زاویه بگیرید.

قبل از تماس با توپ، پاها و شانه ها را در خط هدف خود قرار دهید تا مجبور نباشید به توپ ضربه بزنید.

9) توپ را احساس کنید.

هر سرویس زنی، زاویه و سرعت متفاوتی دارد، باید سعی کنید احساسی برای توپ داشته باشید تا در صورت لزوم سرعت را به کار خود بیفزایید.

10) توپ را هدایت کنید.

توپ را کنترل کنید. آن را با پاها و ران ها و شانه ها و بازو ها به طرف پاسور هدایت کنید.

 

ده كليد موفقيت در آبشار

1) با پاسور خود صحبت کنید بگذارید او بداند چه پاسی می خواهید. اگر پاسور یا مربی نقشه دیگری دارد با پاس مورد نظر بازی کنید.

2) پاس به پاسور را نگاه کنید.

3) در پرش سریع عمل کنید.

فشار نصفه و نیمه وجود ندارد وقتی نزدیک شدن به تور را شروع کردید. سرعت را تا حد امکان بالا ببرید.

4) به گام هایتان نگاه کنید.

نحوه نزدیک شدن شما باید بر مبنای پاسی که به شما خواهد رسید زمان ببرد.

5) بازو را خوب به عقب بکشید.

اگر می خواهید در آبشار قدرتمندانه ی خود کنترل داشته باشید در زمانی که پاها برای پرش قرار می گیرند باید بازوها را خوب عقب بکشید.

6) بدن را پایین آورید.

در طول نزدیک شدن، بدن را پایین آورید تا موقع پرش پاها منقبض و آماده فشار به سمت بالا باشند.

7) در موقع پرش بازوان را از پشت شانه ها پایین اورید و موقعی که پاها با قدرت به زمین فشار وارد می کنند ان ها را بالا ببرید.به خاطر داشته باشید که ابشار از قبل جدا شدن شما از زمین تامین می شود.

8) نشانه رفتن و کشیدن دست ها دست چپ را به طرف توپ گرفته دست راست را به عقب بکشید. این عمل به شما در ضربه و خواباندن توپ در زمین کمک خواهد کرد.

9) بالا کشیدن مطمئن شوید که از هر سانتی متر ارتفاع با ضربه ای توسط دست کشیده استفاده کرده اید.

10) مچ و دست را راحت بگذارید.

مرحله اخر کار رها کردن مچ است که به توپ چرخش و مسیر می دهد.

 

ده نكته كليدي در زدن سرويس

1) خوب تمرکز کنید.

به محض این که برای سرویس به عقب زمین حرکت می کنید. خود را آرام و هدف خود را مشخص کنید و حالت صحیح بدن و موقعیت زمین را قبل از نگاه کردن به داور به دست اورید.

2) محکم و منسجم باشید.

یک روش عملکرد را برای خود داشته و ان را اجرا کنید.

3) موقعیت توپ و بازو و هدف خود را مشخص و در یک خط قرار دهید.

قبل از چرخش توپ با بازوی ضربه زننده , موقعیت توپ را مشخص و آن را با بدن و هدف خود در یک خط قرار دهید.

4) پاها را بررسی کنید.پاها باید با هدف شما در یک خط قرار گیرد.

5) افزایش تحرک

جایی برای حرکت به سمت توپ برای خود گذاشته و وزن بدن را به آن منتقل کنید.

6) کنترل چرخش

همه چیز بسته به دقت جاگیری چرخش توپ در خط مستقیم با بازو و دست شما دارد.

7) هدف بلند

در زمان رسیدن به توپ و ضربه مطمئن شوید که ان را نزدیک یا بالای تور می زنید.

8) ضربه زدن به جلو

برای حداکثر قدرت و دقت توپ را در جلو و خط شانه های خود بگیرید.

9) تماس و ضربه

مطمئن شوید که تماس سختی با توپ داشته و از دست بسته یا باز , بسته به نوع سرویس خود استفاده کنید.

10) ضربه به توپ را ادامه دهید.

همیشه به ئنبال ضربه, دست و وزن بدن را ادامه و انتقال دهید تا سرویس به حداکثر قدرت برسد.

 

ده كليد موفقيت براي دفاع روي تور

1) پیش بینی قبلیتا توپ در زمین حریف است شروع کنید به تعیین و تشخیص انتخاب های پاسور ان ها.

2) محل ابشار زن مقابل خود را شناسایی کنید.

شناخت او کلید موفقیت دفاع روی تور شما در زمین است.

3) با مدافع کناری خود همکاری کنید.

بازیکنان جلویی را با شماره پیراهن صدا کنید, اگر دیدید بازیکنی برای بازی گروهی حرکتی کرد به ان ها بگویید.

4) اول به ابشار زن نگاه کنید بعد به توپ.

وقتی در مسیر پاس داده شد, ابشارزن برای تعیین و گرفتن جای ضربه تمرکز می کند.شما باید به صورت خطی با نزدیک شدن ابشارزن حرکت کنید قبل از این که به شیوه پاس نگاه کنید.

5) دست ها را بالا نگه دارید و تعادل بدن را حفظ کنید.

برای بالا بردن پتانسیل زمان دفاع رئی تور لازم است به محض جدا شدن از زمین دست ها در منطقه دفاع روی تور باشند.همیشه به طور عمودی و دوپایی پرش کنید.

6) تعیین زمان با پاساگر نوپ نزدیک تور است، با شروع پرش ابشار زن شما هم پرش کنید.  اگر دورتر است به محض عملکرد دست او پرش نماید.زمان بندی پرش برای هر توپ مجزا است.

7) دست بیرونی را رو به روی زمین بگیرید.

مطمئن شوید آبشار زن نمی تواند با چرخاندن دستش به داخل دست شما را جا بگذارد و در زمان تماس با هم برخورد کرده به سمت مرکز زمین قرار می گیرند.

8) از تور نفوذ کنید.

تنها در بالا و ارتفاع دفاع نکنید. دستها را روی تور بگیرید. این کار زاویه عبور توپ را می بندد وشما را مطمئن می کند که توپ دفاع شده در زمین شما باقی می ماند.

9) اگر نمی توانید راه ان را ببندید توپ را بالا بزنید.

اگر به هر علت نمی توانید بالتر از ابشارزن توپ را به زمین بزنید دست ها را راحت نگه داشته و سعی کنید تو را به بالا و قسمت عقب زمین خودتان بفرستید.

10) توپ کجاست؟ اگر با توپ تماس پیدا نکردید باید هر چه سریع تر در جستجوی ان برآیید ممکن است خیلی نزدیک شما پایین آمده یا از عقب زمین به طرفتان برگردانده شود.



تاريخ : یکشنبه یازدهم اسفند 1392 | 11:50 بعد از ظهر | نویسنده : علیرضا دهاقین |
 

سلامتی بالاترین نعمتهاست



تاريخ : یکشنبه یازدهم اسفند 1392 | 11:45 بعد از ظهر | نویسنده : علیرضا دهاقین |
باسلام

تاريخ : جمعه چهارم بهمن 1392 | 4:21 بعد از ظهر | نویسنده : علیرضا دهاقین |
سلامتی

تاريخ : یکشنبه یکم دی 1392 | 11:11 بعد از ظهر | نویسنده : علیرضا دهاقین |
تاريخ : یکشنبه بیست و هشتم مهر 1392 | 8:38 بعد از ظهر | نویسنده : علیرضا دهاقین |
  • ناحیه دو
  • ریش
  • قالب بلاگ اسکای